Home > Kennisbank > E-mail > E-mail instellen in Outlook (Mac)

E-mail instellen in Outlook (Mac)

Volg onderstaand stappenplan om jouw e-mailadres aan Microsoft Outlook 365 (macOS) toe te voegen:

  1. Klik in de menubalk op Outlook en vervolgens op Instellingen....
  2. Klik onder het kopje Persoonlijke instellingen op Accounts.
  3. Klik op de blauwe knop E-mailaccount toevoegen of op het +-icoon linksonderaan het venster en vervolgens op Account toevoegen
  4. Voer jouw e-mailadres in en klik op de blauwe knop Doorgaan.
  5. Kies of je de e-mails wilt synchroniseren met Microsoft Cloud of rechtstreeks via IMAP. (Wij adviseren IMAP.)
  6. Vul het formulier als volgt in:

    • IMAP-wachtwoord: het wachtwoord van jouw e-mailadres
    • IMAP-server voor inkomende e-mail: mail.voorbeelddomein.nl
    • SMTP-gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres
    • SMTP-wachtwoord: het wachtwoord van jouw e-mailadres
    • SMTP-server voor uitgaande e-mail: mail.voorbeelddomein.nl
  7. Klik op de blauwe knop Account toevoegen.

Nu is jouw e-mailadres succesvol toegevoegd aan Microsoft Outlook 365 en kun je e-mails ontvangen en versturen.

Geüpdatet op 24 maart 2025

Heb je na het lezen nog vragen?